4030511403 |
L'atenció domiciliària: ampliem conceptes i compartim eines i recursos |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
10/2/2021 - 15/6/2021 (30 hores) de h a h |
|
CRP del Vallès Occidental III |
|
Numància, 11 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest assessorament complementa el seminari de coordinació dels professionals d'atenció educativa domiciliària.
El disseny i programació dels diferents mòduls ha tingut en compte el marc teòric de referència del procés d'aprenentatge per a l'atenció de tots els alumnes en el marc d'un sistema inclusiu i concretament dels alumnes amb malalties perllongades.
|
| |
Objectius |
S’han previst per la seva programació l’assoliment dels següents objectius:
- Afavorir la inclusió dels nostres alumnes als centres educatius de referència.
- Tenir cura de l’acollida, la tutoria, i la educació emocional, així com del procés d'adaptació al centre educatiu.
- Fer efectiva la màxima col·laboració entre els diferents professionals que intervenen en el procés d'aprenentatge de l'alumne. (Escola, Aula hospitalària, Salut mental,…)
- Establir una estreta relació i col·laboració amb les famílies.
- Col·laborar en el procés d'assoliment i avaluació de les competències dels diferents àmbits.
- Assolir coneixement dels fonaments del desenvolupament cognitiu i lingüístic des d'una visió integral de l'infant, prioritzant els aspectes ètics, emocionals i socials.
- Organització de l’espai a casa per afavorir l'atenció personalitzada.
- Sistema de mesures i suports (Pla de treball, PI) de nivells diferenciats en aspectes d'aprenentatge i del vincle amb l’alumne.
- Us prioritari de metodologies que afavoreixen la personalització de l'atenció educativa.
- Disseny d'activitats d’aprenentatge que afavoreixin la personalització de l'atenció educativa.
- Inclusió digital com a accés a la informació i com a eina de comunicació i contacte amb el seu grup aula.
|
| |
Continguts |
-L’Atenció domiciliària als alumnes malalts
-Mesures i suports al Vallès Occidental: decret escola inclusiva
-L’atenció a l’alumnat TEA
-El reforç positiu (TEA)
-Habilitats socials (TEA): Superflex
-Gamificació aplicada a l’AED
-La mort i el dol a l’AED
-L’atenció educativa hospitalària: pediatria, salut mental, TEA
-Fòbia social i autòlisi en l’àmbit de l’AED
-Eines i recursos TAC per l’Atenció domiciliària
-La visió sistèmica en l’atenció a alumnes malalts
|
| |
Formador/a |
Josep Perea Paez
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció.
Participació en les propostes de treball
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència a l'activitat.
Valoració positiva de la participació a les activitats
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals que realitzen Atenció Educativa domiciliària
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|